معرفی پروفیل پنجره وین تک سری 640:

 معرفی پروفیل های پنجره وین تک و مشخصات فنی آنها، موضوعی که قصد داریم در این مقاله به معرفی این سری از پروفیل پرکاربرد و پر مصرف اشاره کاملی داشته باشیم. پنجره وین تک و پروفیل های UPVC وین تک امروزه به عنوان شناخته شده ترین برند در زمینه درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی شناخته میشوند. قبل از تشریح و معرفی پروفیل پنجره وین تک، ایتدا بهتر است کمی با مجموعه وین تک آشنا شویم. کارخانجات وین تک در ایران و سایر کشورها (ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، تونس و هندوستان) متعلق به گروه شرکتهای ADO ترکیه به مرکزیت شهر آنتالیا می باشد که تاریخچه تاسیس آن به سال ۱۹۵۶ میلادی برمی گردد. فعالیت تولیدی آغاز شده همه ساله در حال توسعه بوده و در حال حاضر علاوه بر تولید پروفیلهای UPVC مورد نیاز در صنعت ساختمان و پنجره های UPVC دوجداره، در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا و ۸ کشور دارای کارخانه های متعدد تولیدی در زمینه های تولید انواع درب های داخلی ساختمان با متریال کامپوزیت، پوشش های سالن های بزرگ صنعتی فعالیت داشته و در راستای اداره این مجموعه ها چندین هزار پرسنل و مدیران اداری و تولیدی مشغول به فعالیت می باشند.افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی از یک سو، ویژگی های پنجره های دوجداره UPVC و استقبال خوب مردم از  این محصولات از سوی دیگر سبب گردید تا پروفیل‌های UPVC تولید شده توسط مجموعه آدو ترکیه پس از مدت کوتاهی وارد کشور ایران شوند.کیفیت بسیار مطلوب محصولات تولید شده توسط کارخانه وین تک در استان آذربایجان شرقی که در حال حاضر  پیشرفته ترین کارخانه تولید پروفیل های یو پی وی سی در ایران شناخته میشود، باعث شده پروفیل های وین تک به عنوان پر فروش ترین برند پروفیل یو پی وی سی در ایران باشد.

پروفیل پنجره سری 640 وین تک:

پروفیل پنجره سری 640  وین تک به عنوان پرفروش ترین و پرکاربرد ترین دسته پروفیل وین تک شناخته می شود. این سری که به سری 60 وین تک یا 4 کانال نیز مشهور است با عرض 60 میلیمتر و با 4 اتاقک یا دیواره از رده قمیتی مناسبی نسبت به سایر محصولات برند وین تک برخوردار است. از پروفیل های سری 640 وین تک صرفا در ساخت درب و پنجره ها با سیستم لولایی استفاده میشود. تنوع محصول در سری 640 محدود به رنگ سفید نبوده و در رنگ های مختلف از قبیل بلوطی، بلوطی تیره، طوسی ترامبون و قهوه ای سوخته تولید می شود. امکان نصب و مونتاژ انواع یراق آلات از قبیل یراق تک حالته، یراق دوحالته و یراق فلوکس واگنی و همچنین قابلیت بکارگیری شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره از ویژگی های این سری از پروفیل ها محسوب میشود.

پروفیل قاب پنجره وین تک سری 640:

چهارچوب یا قاب درب و پنجره­ ها با سیستم بازشوی لولایی در سیستم سری 640 وین تک توسط این پروفیل ساخته می ­شود. به عبارتی دیگر پروفیل فریم نقش چهار چوبی را دارد که سایر اجزای تشکیل دهنده پنجره شامل پروفیل های بازشو، پروفیل های میانی و شیشه های دوجداره به روی آن مونتاژ یا نصب می شوند. پروفیل قاب سری 640 به عنوان پرمصرف ترین پروفیل این گروه شناخته می شود چرا که هر درب یا پنجره با هر طرح مشخصاتی دارای یک قاب چهارگوش میباشد که غالبا توسط پروفیل قاب یا همان پروفیل فریم ساخته می شود. وزن پروفیل قاب سری 640 وین تک به همراه نوار درزبندی لاستیکی 1105 گرم بر متر طول می باشد.

مشخصات فنی پروفیل قاب سری 640 وین تک

پروفیل لنگه پنجره سری 640 وین تک:

بخش بازشو و یا متحرک پنجره­ ها توسط این پروفیل ساخته می شود. به عبارتی دیگر چنانچه لازم باشد در یک پنجره دوجداره UPVC، قسمتی از آن دارای بخش بازشو باشد لازم است از پروفیل لنگه پنجره استفاده کنیم. به دلیل لنگر یا نیروی خمشی وارد شده به پروفیل لنگه پنجره در زمان باز و بسته شدن، طراحی این پروفیل در بین سایر پروفیل های یو پی وی سی از حساسیت ویژه ای برخوردار است و باید توانایی لازم را در برابر نیروهای خمشی و پیچشی را داشته باشد. قابلیت نصب انواع یراق آلات تک حالته، یراق دوحالته و یراق فولکس واگنی، قابلیت بکارگیری انواع شیشه تک جداره، شیشه دوجداره و شیشه سه جداره و استحکام خمشی بالا از ویژگی های پروفیل لنگه پنجره سری 640  وینتک بشمار میرود. وزن پروفیل لنگه پنجره سری 640 وین تک با نوار لاستیکی 1280 گرم بر متر طول میباشد.

مشخصات فنی لنگه پنجره سری 640 وین تک

پروفیل لنگه در سری 640 وین تک:

چهارچوب بخش متحرک درب­ های یو پی وی سی داخل بازشو در سیستم سری 640 توسط این پروفیل ساخته می شود. سطح مقطع بزرگ پروفیل لنگه درب سری 640 از یک طرف و ابعاد بزرگتر پروفیل تقویت گالوانیزه مصرفی از طرف دیگر، باعث افزایش استحکام و ضریب امنیتی درب های ساخته توسط این پروفیل می گردد. فضای بیشتر در نظر گرفته شده در پروفیل لنگه درب نسبت به پروفیل لنگه پنجره در بخش مونتاژ یراق، امکان جاسازی یراق آلات سوئیچی را فراهم می کند. در یراق آلات سوئیچی امکان باز، بسته و قفل شدن درب از هر سمت درب وجود دارد. از یراق آلات سوئیچی بیشتر در دربهای بالکنی که نیاز به امنیت بیشتری دارد، استفاده می شود. وزن پروفیل لنگه درب سری 640 وین تک با نوار لاستیکی 1630 گرم بر متر طول می باشد.

پروفیل مولیون سری 640 وین تک:

از پروفیل مولیون به عنوان مقسم یا تقسیم کننده داخلی درب یا پنجره UPVC استفاده می شود. جداسازی یک بخش از بخشی دیگر از جمله اقدامات متداول در ساخت درب و پنجره های UPVC می باشد که این امر توسط پروفیل میانی ثابت یا پروفیل مولیون انجام می شود. از طرفی دیگر استفاده از تیرک های افقی و عمودی میتواند باعث استحکام بندی بیشتر درب و پنجره های دوجداره شود که این امر نیز توسط پروفیل میانی ثابت انجام می شود. وزن پروفیل مولیون سری 640 وین تک با نوار لاستیکی 1200 گرم بر متر طول است.

پروفیل زهوار شیشه دوجداره وین تک:

از پروفیل زهوار شیشه دوجداره ساده نیز به منظور ثبات شیشه های دوجداره با ضخامت خارجی 20 میلیمتر استفاده می گردد. عملکرد و کاربرد این پروفیل کاملا مشابه پروفیل زهوار شیشه دکوراتیو میباشد و صرفاً از نظر سطح مقطع و شکل با یکدیگر متفاوت هستند. شبکه داخلی ایجاد شده در زهوار دوجداره ساده، می تواند مقاومت به ضربه پروفیل زهوار را در زمان نصب پنجره دو چندان کند. پروفیل زهوار شیشه دو جداره 20 میلمیتری ساده وین تک به رنگ سفید و با نوار لاستیکی مشکی با کد فنی 96200-40101 شناخته می شود.

منبع مقاله: www.upvc-kala.ir

 

 

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم