پروفیل تقویت گالوانیزه یکی از متریال های مورد استفاده در ساخت پنجره های یو پی وی سی میباشد. اما قبل از تشریح این مبحث لازم است کمی با ورق آهنی گالوانیزه آشنا شویم
ورق گالوانیزه به ورق فولادی پوشش داده شده توسط فلز روی گفته میشود. استفاده لایة محافظ پوششی یکی از روشهای محافظت از خوردگی (اکسید شدن) گالوانیک است. در این روش فلز اصلی (فولاد) توسط لایهای از فلز محافظ (فلز مقاوم به خوردگی و به طور معمول فلز روی) پوشانده میشود. میزان مقاومت لایة پوششی در مقابل خوردگی با ضخامت لایه نسبت مستقیم دارد و هر چه ضخامت فلز محافظ (در خصوص ورق گالوانیزه فلز روی) بیشتر باشد فولاد مقوامت بیشتری در مقابل خوردگی خواهد داشت. این روش یکی از بهینهترین روشهای مقابله با خوردگی فولادها در جهان به شمار میرود. مصارف وررق گالولنیزه بیشتر در مواردی است که ورق در معرض رطوبت قرار داشته و امکان خوردگی وجود دارد. ورق گالوانیزه در مصارف عمومی و پر کاربرد از ضخامت 18/0 الی 6 میلیمتر تولید و عرضه میگردد. پروفیلهای تقویت گالوانیزه ساخته شده به روش رول فرم دارای مقاطع شکلی مختلفی هستند و هر یک از اشکال دارای مشخصات فنی و متفاوتی نیز میباشند. ضخامت این پروفیلها متغیر بوده و تعیین ضخامت و شکل مقطع معمولاً توسط شرکتهای تولید کننده یا تأمین کننده پروفیل یو پی وی سی محاسبه و بسته به نوع پروفیل اصلی پروفیل تقویت آن نیز معرفی میگردد.
حال که با ورق گالوانیزه آشنا شدیم لازم است بدانیم که این متریال یکی از عوامل مهم در قمیت گذاری درب و پنجره از سوی تولید کنندگان میباشد. از انجایی که بسیاری از مالکان و پیمانکاران پروژه های ساختمانی به دنبال محصولی با رده قیمتی پایین هستند، از حذف پروفیل تقویت یا استفاده از پروفیل تقویت از ورق هایی با ضخامت بسیار کم به عنوان اولین راهکار برای یک شرکت تولید کننده درب و پنجره بشمار میرود. از این رو ممکن شما خریداران در پیش فاکتورهای دریافتی برای یک پنجره یا درب حتی به رغم استفاده از یک برند پروفیل یو پی وی سی مشترک با قیمت های مختلفی روبرو شوید. از آنجایی که در شکل نیز مشاهده مینمایید این پروفیل در بین محفظه های داخلی پروفیل جاسازی میشود و امکان رویت آن پس ساخت پنجره وجود ندارد مگر با شکاف یا دمونتاژ پنجره یا درب. درحقیت ما در خرید محصول درب یا پنجره یو پی وی سی با سه چالش زیر روبرو خواهیم بود که بسیار میتواند در عمر و ماندگاری این بخش از کالای ساختمانی تاثیر گذار باشد.

  • استفاده یا عدم استفاده از پروفیل تقویت گالوانیزه.
  • استفاده از پروفیل تقویت گالوانیزه با ضخامت ورق مناسب و استاندارد
  • استفاده از پروفیل تقویت گالوانیزه مطابق ابعاد استاندارد (ابعاد تولید وباله ها)

برای چالش شماره یک این راهکار وجود دارد که شما با سوراخ کردن پروفیل پنجره یا درب یو پی وی سی با استفاده از یک مته یا یک میله باریک داغ به وجود پروفیل تقویت در محصول ساخته شده پی ببرید. لازم به ذکر است این سوراخکاری باید حتما از نقاطی انجام شود که به کیفیت ظاهری و فنی محصول آسیب نرساند. بهتر است سواخ ها از سمت درونی پروفیل جایی که شیشه قرار است جاگذاری شود انجام گیرد.
برای چالش های شماره دو و سه صرفا از طریق شکافتن و یا د مونتاژپروفیل های پنجره امکان چک کردن وجود دارد که در این صورت پنجره یا درب یو پی وی سی ساخته شده کاملا بلاستفاده شده و باید به صور کامل کنار گذاشته شود . البته این موضوع در خصوص پروفیل میانی مولیون که اتصالات مکانیکی (پیچ) دارد استثنا بوده و با بازرکردن پیچ های مونتاژ میتوان پروفیل تقویت مصرفی در این پروفیل را چک کرد. البته پیشنهاد میگردد به جای استفاده از چنین روشهایی حتما قبل از خرید سوابق شرکت تولید کننده را کنترل و در صورت امکان با نمایندگان رسمی و معتبر شرکت تولید کننده پروفیل اقدام به مذاکره و عقد قرارداد نماید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم