تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

در این مقاله کوتاه قصد داریم در خصوص تعمیر دستگیره پنجره های دوجداره مطالبی را عنوان کنیم. همه ما میدانیم لنگه یک پنجره توسط دستگیره باز، بسته و قفل می شود. در واقع دستگیره نقش یک اهرم و بازوی حرکتی را ایفا می کند از این رو لازم است جنس و متریال تشکیل دهنده آن جدای از موضوع ظرافت و زیبایی تا حدودی مستحکم و مقاوم نیز باشد. در پنجره های دوجداره مدرن نیز حرکت مغزی اسپانیولت توسط دستگیره و به واسطه نیروی دست انجام می شود. چنانچه اجزای تشکیل دهنده یک دستگیره از مقاومت و استحکام کافی برخوردار نباشد تداوم باز بسته شدن پنجره در طی مدت بهره برداری موجب شکسته شدن یا آسیب آن خواهد شد. اما با تمام مطالب عنوان شده آیا دستگیره در پنجره ها قابلیت تعمیر شدن را دارند. در جواب باید بگوئیم خیر و تعمیر دستگیره پنجره دوجداره امکان پذیر نیست و در صورت بروز آسیب باید با یک نمونه جدید تعویض گردد. دستگیره در پنجره ها ممکن است به شکل ها و رنگ های مختلفی وجود داشته باشد. در یک پنجره کشویی ممکن است از دستگیره همسطح یا پنهان مطابق شکل زیر استفاده شده باشد. مزیت این دستگیره این است که پس از قرارگیری در حالت قفل کاملا با سطح پروفیل پنجره کشویی مماس می شود.

در بیشتر پنجره های لولایی از دستگیره های مطابق شکل زیر استفاده می شود. ابعاد و مشخصات فنی دستگیره پنجره های دوجداره کاملا مشابه هم بوده و برای خرید لازم است فقط به نوع رنگ بندی آن اشاره کنید. طیف رنگ بندی شامل سفید، قهوه ای، طوسی، برنز، طلایی و نقره ای میباشد. گاهی اختلاف بین رنگ دستگیره پنجره و رنگ پروفیل پنجره میتواند رخ و زیبایی پنجره خانه شما را دوچندان کند. از این رو میتوانید از یک دستگیره با رنگ متمایز استفاده کنید.

تعمیر دستگیره پنجره

در هنگام خرید دقت کنید جنس تشکیل دهنده اهرم یا قسمت استوانه ای دستگیره از آلومینیوم باشد تا استحکام لازم به منظور اعمال نیرو هنگام بسته شدن را داشته باشد. مونتاژ دستگیره جدید به روی پنجره فرآیند پیچیده ای نبوده و به راحتی می توانید این پروسه را بدون نیاز به ابزار خاص یا دانش فنی انجام دهید. مراحل تعویض دستگیره پنجره در تصویر زیر گنجانده شده است. می توانید به سادگی این کار را انجام دهید.

  • ابتدا دستگیره پنجره را در حالت افقی یا باز قرار می دهیم.
  • کاور پلاستیکی بیضی شکل را توسط دست کمی به سمت خود کشیده و در جهتی دلخواه بچرخانید. مراقب باشد کاور نیاز به نیروی چندانی جهت جدا شدن ندارد.
  • هردو پیچ قرار گرفته ریز کاور را باز کرده و از نشیمنگاه خود خارج کنید.
  • حال دستگیره را به عقب کشیده و از پنجره جدا کنید.
  • نمونه جدید را جایگزین کنید. دقت کنید موقعیت دستگیره نسبت به پایه آن در حالت باز باشد. میتوانید پایه را با دستی گرفته و با دست دیگر اهرم را بچرخانید.
  • هردو پیچ را مجددا بسته و در حدی نه چندان زیاد سفت کنید.
  • کاور و یا روپوش دستگیره را بچرخانید تا در محل خود قرار گیرد.

 

دقت کنید موقعیت دستگیره پس از قفل شدن باید به صورت کاملا عمودی باشد. چنانچه قرارگیری دستگیره پنجره به صورت عمودی با فشار و اعمال نیروی بیشتری انجام شود، پنجره دوجداره مورد نظرحتما نیاز به رگلاژ دارد.

تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

علت بسته نشدن پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره به دلیل ویژگی های مثبت و بسیار مناسب از مصالح نوین و ثابت ساخت و سازهای امروزی بشمار می روند.  ضریب عایق بندی حرارتی مناسب، عایق بندی در برابر نفوذ آلودگی صوتی، عدم نیاز به نگه داری و … از جمله ویژگی های پنجره های دوجداره محسوب می شود. اما این نکته را همیشه بخاطر داشته باشیم که نقات قوت این پنجره ها زمانی کارآمد خواهد بود که عملکرد پنجره به طور صحیح انجام گیرد و نواقص فنی در پنجره مشاهده نگردد. عدم رگلاژ و افتادگی بازشو از شایع ترین ایراداتی است که می تواند در یک پنجره دوجداره ظاهر شود. شاید شما هم از معدود افرادی باشین که پنجره خانه یا محل کار شما با همین مشکل مواجه شده و به سختی باز و یا بسته می شود. در این مقاله کوتاه سعی داریم علت بسته نشدن پنجره های دوجداره را به طور مختصر بیان کنیم.

هرگاه متوجه شدید پنجره دوجداره خانه شما هنگام باز یا بسته شدن به مانعی برخورد می کند و به سختی باز یا بسته میشود، بدانید پنجره یا درب مورد نظر نیاز به رگلاژ را دارد .در این صورت یکی از عوامل زیر میتواند علل بروز چنین رخدادی باشد:

تعمیر پنجره

  • شکستگی لولای پنجره دوجداره : یراق آلات پنجره های دوجداره بعد از مدتی کارکرد دچار فرسودگی می شوند. شکستگی لولای پنجره دوجداره به علت بی کیفیت بودن می تواند یکی از عواملی باشد که مانع از باز و بسته شدن پنجره شود. در واقع لولاها در درب و پنجره ها نقش مفصل را ایفا کرده به طوری که تمام وزن قسمت بازشو پنجره به لولاها وارد میگردد. در این صورت لازم است لولا ها را یک به یک مورد بررسی قرار دهید. هرگونه دفرمگی، خروج پیم و یا شکستگی می تواند باعث بروز یک سانحه یا اتفاق ناگوار گردد. در پنجره های دوجداره معمولا از لولای 75 میلیمتری و در درب ها معمولا از لولای 90 یا 100 میلیمتری استفاده میگردد. جنس و ساختار تشکیل دهنده لولاها نیز از فلز آلیاژی زاماک میباشد.
  • خروج لنگه پنجره از حالت رگلاژ : رگلاژ نبودن نیز میتواند علت بسته نشدن پنجره دوجداره باشد. در این صورت لازم است پنجره توسط یک تکنسین فنی درب و پنجره رگلاژ شود. رگلاژ پنجره دوجداره توسط فیلرهای شیشه یک موضوع کاملا تخصصی محسوب میشود که در صورت اجرا توسط افراد کم تجربه میتواند منجر به شکسته شدن شیشه دوجداره گردد.
  • رگلاژ یراق آلات پنجره: در صورتی که لولای مورد استفاده در ساخت پنجره از نوع دوحالته یا قابل تنظیم باشد میتوانید افتادگی لنگه را تا حدودی توسط پیچ های تعبیه شده جبران نمائید. طراحی این لولاها به نحوی است که تاحدود 8 میلیمتر امکان جابه جایی لنگه به طرفین وجود دارد.
  • رگلاژ زاماک یا کیپ پنجره: زائده هایی که مقابل بازشو پنجره و به روی قاب پنجره مونتاژ میشوند به کیپ یا زاماک پنجره معروف هستند. ممکن است برخرود کیپ پنجره با سیلندرهای استوانه ای اسپانیولت علت بسته نشدن پنجره دوجداره باشد. این مورد را نیز کنترل کرده و در صورت نیاز میتوانید زاماک یا کیپ پنجره را جابه جا کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و آموزنده باشد.

تعمیر پنجره دوجداره کرج

تعمیر پنجره کرج

استان البرز یا کرج یکی از کلان شهرهای بزرگ کشور محسوب میشود . وسعت و آب هوای مطلوب سبب شده حجم قابل توجهی از ساخت سازهای پروژه های انبوه یا شهرک های مسکونی کشور در این استان انجام گیرد.  متاسفانه در بسیاری از این پروژه ها مصالح بکار رفته و یا طریقه استفاده و نصب آنها از کیفیت لازم برخوردار نبوده و در همان سالهای ابتدای بامشکلات عدیده ای روبرو میشوند. پنجره های دوجداره از جمله مصالح نوین در ساختمان های میباشد که از این موضوع مستثنی نبوده و چه بسا موارد نصب شده جدید نیز عملکرد و کارایی لازمه را ندارند. این نکته را به خاط داشته باشید که با انجام بعضی از اقدامات میتوانیم شاهد بهبود کارایی پنجره های دوجداره باشیم به شرطی که انجام این اقدامات توسط افراد مجرب انجام گیرد. تعمیر پنجره دوجداره کرج یا استان البرز و هزینه های مرتبط با آن در وهله اول به موقعیت فیزیکی پروژه بستگی دارد. هزینه تعمیر و انجام خدمات متناسب با موقعیت پروژه و مسافت آن با شهر تهران برآورد و به مشتریان اعلام میگردد. در صورتی که حجم ایرادات بالا و شامل حال پروژه های مسکونی انبوه باشد در این صورت هزینه رگلاژ و تعمیر پنجره در کرج یا همان استان البرز به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت

تعمیر پنجره تهران

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم