توری پنجره دوجداره :

یکی از ارکان های مهم هر ساختمانی پنجره ها می باشند. سازه ای از مواد پلیمری و یا آلومینیوم به همراه یراق آلات که به عنوان بخش جدایی ناپذیر و ثابت هر ساختمانی بشمار می روند. یکی از عملکردهای مهم پنجره ها، تبادل و گردش هوا میباشد به به طوری که پنجره ها همانند یک دریچه و منفذ با گردش هوای محیط موجب سالمتی افراد و کاهش بیماریهای تنفسی میشوند. با شروع فصل گرما و به منظور عملکرد بهتر تجهیزات تهویه مطبوع به خصوص کولرهای آبی، تبادل و گردش هوا بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا می کند. یکی از معظالت باز بودن پنجره ها ورود حشرات به داخل خانه میباشد که راه حل آن استفاده از توری ها می باشد. در تعریف خالصه باید بگوئیم توری پارچه ای انعطاف پذیر به صورت مشبک که مانع از ورود هرنوع جاندار و حشرات مضر به دخل ساختمان می شود.در این مقاله کوتاه قصد داریم به انواع توری پنجره دوجداره اشاره مختصری داشته باشیم.

انواع توری پنجره دوجداره:

به طور کلی توری پنجره های دوجداره به دو دسته کلی توری ثابت و توری متحرک تقسیم بندی می شوند. توری ثابت همانطور که از نامشان پیداست به عنوان یک سازه ثابت بوده و قابلیت باز یا بسته شدن در مواقع ضروری را ندارد. در این نوع توری ها، پارچه توری به روی یک شاسی فلزی معموال از جنس آلومینوم نصب شده و خود سازه یا شاسی نیز توسط پیچ به روی بخش بیرونی بازشو پنجره متصل می شود. در مقابل توری متحرک با کمک قطعات نصب شده و نوع پارچه قابلیت باز و بسته شدن در مواقع ضرور را دارد. مهمترین فاکتور در انتخاب توری پنجره دوجداره، دوام و کارایی آن میباشد. متریال و اجناس بکار رفته در ساخت توری باید به نحوی باشد که در مقابل تابش نور خورشید و وزش باد مقاومت الزم را داشته باشد.

 

توری پلیسه پنجره دوجداره:

توری پلیسه که با توجه به شکل پارچه توری نامگذاری شده به توری آکاردونی نیز معروف است. در حال حاضر این نوع توری به عنوان پر فروش ترین انواع توری پنجره دوجداره بشمار می رود. پارچه پلیسه یا تاشده توری در یک قاب آلومینومی قرار دارد. به منظور کارایی بهتر و سهولت در باز وبسته شدن منظم، از قرقره و نخ هایی در کنار توری استفاده می شود. شکل تاشده پارچه توری سبب می شود توری پس از بسته شدن فضای کمتری را اشغال کند. توری پلیسه به راحتی و توسط چهار پیچ به پروفیل قاب پنجره دوجداره متصل می شود. یکی از ویژگی های توری پلیسه پنجره دوجداره این است که در مواقع غیر ضرور بسته شده و تابش نور خورشید باعث پوسیدگی و دفرمگی آن نمی شود. همچنین بسته شدن توری باعث کاهش آلودگی توری توسط گرد و خاک و ذرات معلق می شود.

توری پلیسه پنجره دوجداره:

توری مگنت یا توری آهنربایی:

توری مگنتی یا آهنربایی از انواع دیگر توری پنجره دوجداره محسوب میشود. توری مگنتی سازه ای فلزی داردکه پارچه آن از قسمت میانی به دو نیم مساوی تقسیم بندی شده. اتصال دو نیم پارچه به یکدیگر توسط نوارهای انعطاف پذیر مگنتی انجام میشود. خاصیت آهنربایی این نوارهای به اندازه ای است که به راحتی هنگام نیاز از هم جدا می شوند و در زمان نزدیک شدن کامال به هم متصل می شوند. توری مگنتی بیشتر برای مکان هایی مانند بالکن و یا فروشگاه ها مناسب است که تردد افراد به دفعات انجام می شود. توری مگنتی پنجره دوجداره به نسبت توری پلیسه از رده قیمت پایین تری برخوردار است. انواع توری مگنتی در ابعاد مختلف به صورت آماده در بازار و فروشگاه های لوازم ساختمانی موجود می باشد.

توری مگنت یا توری آهنربایی:

توری رولی جمع شونده:

توری رولی جمع شوند در حقیقت همانند یک کرکره عمل می کند. پارچه مشبک در این نوع توری به دور یک میله فلزی قرار دارد. با بازشدن توری، فنر پیچشی داخل میله فلزی جمع شده و نیروی الزم برای برگشت توری فراهم میکند. هنگام باز شدن توری نیروی فنر جمع شده، باعث حلقه پیچ شدن مجدد پارچه توری به دور میله میشود. این نوع توری به دلیل استفاده از فنر پیچشی هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی نیز می تواند استفاده شود. توری رولی جمع شونده به توری رولینگ نیز معروف است و الزمه ساخت آن داشتن ابعاد عرض و ارتفاع پنجره می باشد.

توری ریلی :

توری ریلی همانند توری ثابت بوده با این تفاوت که سازه ساخته شده میتواند در بستر یک ریل تعبیه شده در کنار پنجره به طرفین حرکت داشته باشد. چرخ های تعبیه شده در زیر سازه همانند یک واگن میتواند باعث سهولت در باز و یا بسته شدن توری شود. توری ریلی در پنجره های آلومینومی کاربرد دارد.

توری رولی جمع شونده:

در توری لوالیی سازه ساخته شده توسط لوالی مخصوص قابلیت چرخش را دارد. در توری لوال

یی و یا توری ریلی میتوان از پارچه توری فلزی گالوانیزه نیز استفاده کرد. این توری صرفاً به صورت افقی نصب و از معایب آن فضای مورد نیاز جهت باز و بسته شدن می باشد.

 

 

توری ریلی یو پی وی سی :

در بعضی از انواع پروفیل های یو پی وی سی، به دلیل طراحی خاص پروفیل قاب پنجره امکان ساخت توری از پروفیل های یو پی وی سی نیز وجود دارد. بستر و ریل طراحی شده به روی قاب پنجره قابلیت باز وبسته شدن توری را فراهم میکند.

هزینه خرید توری پنجره دوجداره چقدر است؟

هزینه توری پنجره دوجداره به دو مقوله ابعاد توری مورد نیاز و موقعیت مکانی محل نص

توری لوالیی

 

ب توری بستگی دارد. از آنجایی که توری پلیسه پنجره دوجداره بیشترین کاربرد را دارد، در اینجا به هزینه خرید توری پلیسه اشاره مختصری می کنیم. واحد قیمت گذاری توری پلیسه پنجره دوجداره بر اساس متر مربع انجام می شود. ابعاد عرض و ارتفاع پنجره اندازه گیری و در قیمت واحد توری وارد می شود. در صورت نیاز به نصب توری پلیسه پنجره دوجداره توسط تولید کننده، مبلغی جدا نیز به فاکتور فروش اضافه می شود. اگر چه پبشنهاد ما این است که نصب توری پنجره حتما توسط شخص فروشنده یا افراد مجرب انجام گیرد تا عملکرد و کارایی آن برای شما تضمین شود. قیمت توری پلیسه پنجره دوجداره برای سال 1400 به طور تقریبی بین 000.400.2 ریال 000.800.2 برای هر متر مربع می باشد. الزم به ذکر است قیمت توری پلیسه برای ابعاد زیر
یک متر مربع، همان یک متر مربع محاسبه میشود. هزینه نصب توری پلیسه پنجره نیز بر اساس بعد مسافت سنجیده میشود. برای شهر تهران هزینه نصب توری پنجره دوجداره به طور میانگین بین 000.500.1 ریال الی 000.000.2 ریال میباشد. هزینه های مطرح شده بر اساس قیمت سال 1400 محاسبه شده است و در صورت خرید توری به تعداد بیشتر هزینه نصب توری نیز متعادل تر خواهد شد.

 

هزینه خرید توری پنجره دوجداره چقدر است

روش اندازه گیری توری پنجره دوجداره:

ساخت توری مطابق با مشخصات ابعادی پنجره تاثیر بسزایی در کارایی و عملکرد آن خواهد داشت. چنانچه توری مورد نظر کوچکتر از ابعاد استاندارد ساخته شود یاعث می شود حشرات از فواصل بین پروفیل و توری پنجره به داخل نفوذ نمایند. روش اندازه گیری توری پنجره دوجداره بسیار ساده و آسان بوده و نیاز به ابزار خاص و دانش تخصصی ندارد. برای اندازه گیری توری پنجره دوجداره )عرض پنجره( فاصله بین نوار الستیکی سمت چپ و راست قسمت بازشو را اندازه گیری کنید و در برگه ای یاداشت کنید. همین کار را برای ارتفاع پنجره نیز انجام دهید. به اندازه های یاداشت شده برای عرض و ارتفاع 70 میلیمتر یا 7 سانتی متر اضافه کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر اندازه قرائت شده 41 سانت یا 410 میلیمتر می باشد. برای اندازه عرض توری باید عدد 70 میلیمتر را اضافه کنیم که میشود 480 میلیمتر یا 48 سانتی متر. با اطمینان می
توانید اندازه های بدست آمده را به عنوان اندازه ساخت توری پنجره به کارگاه ساخت ارائه دهید.

روش اندازه گیری توری پنجره دوجداره

اصول نگه داری توری پنجره دوجداره:

دوام و عمر توری پنجره های دوجداره بیش از هر مولفه ای به نحوه نگه داری آن بستگی دارد. رعایت موارد ذیل میتواند باعث ماندگاری بیشتر توری پنجره منزل یا محل کار شما شود:
1 -از توری پنجره دوجداره صرفا در مواقع لزوم استفاده نمائید. در مواقع بسته بودن پنجره یا مسافرت سعی کنید توری را بسته نگه
دارید. این کار به پاکیزگی و تمیزی توری شما کمک شایانی میکند.
2 -هرگز از آب پر فشار جهت شستشو و نظافت توری استفاده نکنید. این امر باعث آسیب جدی به پارچه و نخ توری خواهد شد.
3 -در فصول پر بارش و سرد حتی المقدور سعی کنید توری را از پنجره جدا کنید.
4 -باز و بسته شدن توری را به مالیمت انجام دهید تا باعث پارگی نخ نگه دارنده نشود.
5 -هرگز از ضربه و یا تکان های شدید به منظور نظافت توری استفاده نکتید.

اصول نگه داری توری پنجره دوجداره

روش نظافت توری پنجره دوجداره:

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که نظافت اسباب و لوازم محیط خانه و پیرامون آن از اهمیت زیادی برخوردار باشد از جمله پنجره و متعلقات آن شامل توری پنجره. با انجام چند ترفند و روش ساده می توانید به سادگی توری نصب شده به روی پنجره خانه یا محل کار خود را تمیز کنید. الزم است بدانید نظافت و شستشوی توری مطابق با روش های ذکر شده نه تنها باعث خرابی توری شما نشده بلکه باعث افزایش عمر و دوام آن خواهد شد. اولین روش پیشنهادی ما استفاده از یک جاروی شارژی یا جاروبرقی می باشد. بیشتر آلودگی توری پنجره های دوجداره شامل گرد و خاک و ذرات آلودگی می باشد. میتوانید توسط نیروی مکنده جاروبرقی در حالت کند یا مالیم و با استفاده از برس مویی نرم نسبت به پاکسازی ذرات خاک اقدام نمائید. حتما دقت کنید درجه تنظیم جاروبرقی به روی دور آهسته یا مالیم باشد تا باعث پارگی پارچه توری نشود.. میتوانید از نیروی دمنده جاروبرقی )فشار بیرونی هوا( جهت قسمت هایی که امکان دسترسی وجود ندارد نیز استفاده کنید. این عمل را هم در حالت باز و هم در حالته بسته بودن توری انجام دهید تا تمامی ذرات از قسمت های مختلف زدوده شوند. استفاده از بخارشوی نیز میتواند کامال توری پنجره را تمیز کند. بخارشوی میتواند توری پنجره را نیز ضدعفونی کند که یک مزیت مهم محسوب میشود. هرگز از آب به روش پاشش یا غوطه ور کردن توری در آب جهن نظافت توری استفاده نکنید.

روش نظافت توری پنجره دوجداره

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم