رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته :

همه ما می دانیم پنجره ها از عناصر جدایی ناپذیر در ساختمان ها می باشند. ابعاد پنجره ها در ساختمان های امروزی به مراتب بزرگتر و پیچیده تر از پنجره های نسل قدیمی می باشد و لازم است مشکلات و ایرادات به وجود آمده در این پنجره ها توسط افراد متخصص انجام گیرد. همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم پنجره ها خارج از متریال پروفیل های یو پی وی سی استفاده شده در ساخت پنجره، به لحاظ تنوع بازشو به پنجره های تک حالته، پنجره های دوحالته، پنجره های فلوکس واگنی و پنجره های کشویی تقسیم بندی می شوند که در این بین پنجره های تک حالته به دلیل اکونومی و اقتصادی بودن، از پرمصرف ترین پنجره های ساختمانی بشمار می رود. در این مقاله کوتاه سعی داریم به نحوه رگلاژ انواع پنجره های اشاره مختصری داشته باشیم.

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

قبل از آنکه به تشریح مسائل پیرامون این موضوع بپردازیم لازم است اشاره کنیم که بطور کلی تمام پنجره های نصب شده در پروژه ها ساختمانی به دلایلی متعددی نیاز به رگلاژ مجدد برای سالیانی پس از نصب پنجره را دارند . البته این به معنی بی کیفیت بودن ساخت یا ماهیت ضعیف این نوع از پنجره های نبوده بلکه به نوعی یک سرویس دوره ای برای این نوع از کالای ساختمانی محسوب می شود. رگلاژ مجدد قطعاً باعث بهبود عملکرد و کارایی پنجره مورد نظر خواهد شد به شرط آنکه این موضوع توسط افراد مجرب انجام گیرد. پنجره های تک حالته یا تک جهت بازشو نیز از این قضیه مستثنی نبوده و لازم است در صورت کارکرد نامناسب، مجددا رگلاژ شوند. شرایط رگلاژ پنجره های تک حالته کمی سخت از سایر پنجره ها می باشد چرا که نوع لولای استفاده شده در این پنجره ها قابلیت رگلاژ را ندارد. ذکر این نکته ضروری است که رگلاژ پنجره های تک حالته بیشتر به رگلاژ شیشه دوجداره مربوط می شود که میبایست توسط افراد متخصص انجام گیرد.

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته:

پنجره های دو حالته نوع دیگری از انواع پنجره های یو پی وی سی دوجداره می باشد. تنوع بازشو در این پنجره ها علت نامگذاری این نوع از یراق آلات می باشد به نحوی که مکانیزم یا یراق آلات نصب شده در این پنجره ها قابلیت بازشو از دو جهت را دارد. قابل ذکر است مونتاژ یراق دوحالته به روی تمامی سیستم های درب و پنجره های یو پی وی سی امکان پذیر میباشد و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد. در یراق آلات دوحالته، تمام اجزای نصب شده به خصوص لولاها قابلیت تنظیم و رگلاژ را دارد از این رو روند رگلاژ در این نوع از پنجره ها بسیار ساده و آسان تر از پنجره های تک حالته خواهد بود. رگلاژ یراق دوحالته در چهار جهت مختلف قابلیت اجرایی دارد از این رو ضریب عایق در این پنجره ها به مراتب بهتر از پنجره های تک حالته می باشد. اگرچه رگلاژ پنجره های دوحالته بسیار ساده تر از سایر پنجره ها می باشد اما لازم است قبل از هر نوع اقدامی این موضوع را با یک فرد متخصص مطرح نمائید چرا که ممکن است اقدامات غیر اصولی شما منجره به شکل گیری مشکلات جدید و فزاینده شود. کما اینکه رگلاژ یراق آلات دوحالته پنجره مستلزم داشتن ابزارآلات خاصی می باشد که بتوان هر یک از لولاها در مکان مشخصی تنظیم کرد.

 

هزینه رگلاژ پنجره دوحالته:

در یراق آلات دوحالته با توجه به مقاومت خوب اجزای یراق، بسیاری از قطعات از عمر مفید و کارایی بسیار بالای برخوردار هستند و کمتر به سرویس یا رگلاژ خاصی نیاز پیدا می کنند. به طور کلی هزینه های تعمیرات پنجره یا هزینه رگلاژ پنجره به عوامل مختلفی بستگی دارد. در هزینه رگلاژ یک پنجره دوحالته ممکن است کلیه خدمات اجرایی صرفا منتهی به رگلاژ و بدون استفاده از یراق آلات باشد در این صورت هزینه بر اساس موقعیت جغرافیایی و زمان انجام کار محاسبه گردد. اما در صورتی که خدمات به همراه رگلاژ و تعویض قطعات یا یراق آلات معیوب باشد هزینه ها فراتر رفته و ممکن است روند انجام کار با چندین مراجعه کارشناس فنی انجام گیرد. اما مطابق پروژه های انجام گرفته توسط این مجموعه در بسیاری از مراجعات صورت گرفته هزینه رگلاژ پنجره دوحالته صرفاً بر اساس اقدمات اصلاحی و بدون نیاز بع یراق آلات یدکی انجام گرفته است. در هزینه های خدماتی با توجه به صرف زمان کمتر هزینه های تمام شده نیز متعادل تر خواهد بود.

 

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

 

 

قیمت تعمیر پنجره دوجداره

همه ما می دانیم برآورد هزینه های مربوط به انجام خدمات در منازل یا محل کار ممکن است با کمی تلورانس و نوسان باشد. شاید یکی از دلایل این موضوع عدم اطلاع و دانش فنی فرد درخواست کننده خدمات باشد. ممکن است در ذهن خریدار تصور شود که قطعه معیوب قابلیت تعمیر را دارد اما پس مراجعه کارشناس فنی مشخص می شود که نه تنها قابلیت تعمیر نداشته بلکه کل مکانیزم یا یراق پنجره مستلزم تعویض با یک ست جدید می باشد. در تعیین قیمت تعمیر پنجره دوجداره نیز مادامی که ایرادات موجود مشخص و بررسی نشود روند برآورد هزینه تعمیر پنجره نیز به آسانی میسر نخواهد بود. همچنین ممکن است در تعمیر پنجره دوجداره، شیشه پنجره مورد نظر نیاز به ساخت مجدد را داشته باشد که در این صورت هزینه حمل به محل پروژه و هزینه حمل در طبقات نیز به هزینه های ساخت و نصب اضافه خواهد شد. در بعضی موارد لازم است جهت عایق بندی مجدد پنجره، کلیه شیشه های نصب شده در پنجره دمونتاژ و مجددا نصب گردد که در این خصوص نیز هزینه ها بر اساس تعداد و ابعاد شیشه موجود در درب یا پنجره محاسبه خواهد شد.

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

 

رگلاژ پنجره دوجداره کشویی :

در طبقه بندی پنجره های ساختمانی بر اساس نوع بازشو، پنجره های کشویی از انواع دیگر این تقسیم بندی می باشد. در این پنجره های کشویی حرکت لنگه بر خلاف پنجره های لولایی چرخشی نبوده و در یک مسیر مستقیم به طرفین انجام می شود. اگرچه لنگر خمشی در این نوع پنجره ها وجود ندارد اما ممکن است به دلیل استهلاک چرخ های کشویی و یا استهلاک اسپانبولت کشویی، نیاز به رگلاژ پنجره کشویی خانه یا محل کار خود داشته باشیم. رگلاژ پنجره های دوجداره کشویی مطابق تجربیات این مجموعه بیشتر شامل حال چرخ های کشویی می شود که در اثر کارکرد و تداوم باز و بسته شدن نیاز به تعویض را دارند. سایر تعمیرات پنجره های کشویی می تواند شامل تعویض اسپانیولت کشویی، تعویض ریل آلومینیومی پنجره و تعویض دستگیره پنجره نیز باشد. بسیاری از پنجره های کشویی ساخته شده از ابعاد بسیار بزرگتری برخوردار هستند گاهی لازم است انجام خدمات مربوط به تعمیر و رگلاژ توسط افراد بیشتری نفر انجام گیرد که در این صورت هزینه انجام خدمات بیشتر خواهد بود.

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

 

 

 

تعویض لولای پنجره دوجداره:

لولا در درب و پنجره ها نقش بازو و پاشنه حرکتی بخش متحرک را ایفا می کند. در پنجره های دوجداره نیز لولا وظیفه تحمل بارهای وارده از سمت لنگه پنجره را به عهده دارد. گاهی به دلایلی همچون استفاده کم از لولا در ساخت پنجره یا بی کیفیت بودن متریال لولاها، این قطعه اصلی و مهم در پنجره استقامت و کارایی خود را از دست داده ونیاز به تعویض داشته باشد. چه بسا ممکن است لولای شکسته شده پنجره باعث سقوط لنگه به روی افراد نیز شود که در این صورت صدمات جانی دور از انتظار نخواهد بود. فرایند تعویض لولای پنجره دو جداره مستلزم داشتن ابزار و دانش فنی مرتبط است و انجام آن توسط افراد عادی و بدون ابزارآلات امکان پذیر نخواهد بود. آسیب یا شکستگی لولای پنجره معمولا در پنجره یا درب های تک حالته اتفاق می افتد. چنانچه در درب و یا پنجره های محل زندگی یا کار خود با مشکل شکستگی لولای پنجره مواجه شدید پیشنهاد می کنیم رروند تعویض لولای پنجره را در اسرع وقت و برای تمامی لولاها انجام دهید تا نیاز به خدمات مجدد برای پنجره مورد نظر به حداقل کاهش یابد. هزینه تعویض لولای پنجره دوجداره به عواملی همچون ابعاد پنجره، تعداد لولاهای مورد نیاز و موقعیت پروژه بستگی دارد. لولای پنجره تک حالته در سه سایز 90،75 و 100 میلیمتری وجود دارد. توسط یک خط کش یا متر به سادگی میتوانین ارتفاع لولای بکار رفته در پنجره محل زندگی خود را اندازه گیری کنید. چنانچه مشخص شود شکستگی لولا به خاطر وزن بالای بازشو باشد لازم است از یک یا دو لولای مازاد وبیشتر در درب یا پنجره مورد نظر استفاده گردد.

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

صداگیری پنجره دوجداره:

یکی از ویژگی های پنجره های دوجداره کاهش میزان آلودگی صوتی محیط بیرونی ساختمان می باشد. در پنجره های دوجداره به دلیل استفاده از شیشه دوجداره و همچنین پروفیل های دارای نوار درزبندی، شدت نفوذ آلودگی صوتی کاهش پیدا کرده و موجب ایجاد محیطی آرام و دلنشین در منزل یا محیط کار ما می شود. اما تمام این مسائل در شرایطی امکان پذیر است که مراحل تولید و نصب پنجره به درستی و مطابق استاندارد انجام گرفته باشد. گاهی ممکن است به دلیل فرسودگی نوارهای درزبندی درزبندی و یا استفاده از چسب های بی کیفیت، عایق بندی پنجره در مقابل آلودگی صوتی به درستی انجام نشود. لازم است بدانید که نوارهای درزبندی نصب شده به روی پروفیل های درب و پنجره قابلیت تعویض با نمونه جدید را دارند. از این رو امکان بازگشت عملکرد پنجره به روزهای اولیه پس از نصب به سادگی وجود دارد. گاهی نیز ممکن است فرایند صداگیری پنجره دوجداره لازمه درزبندی اطرف پنجره باشد. منافذی که بین پنجره و دیوار وجود دارد علی رغم کوچک بودن مستعد عبور فرکانس های صوتی به داخل خانه هستند. منافذی که ممکن است به دلیل ارتفاع محل نصب پنجره به سختی در معرض دید مستقیم باشند. در این صورت لازم است هر دو سمت داخلی و بیرونی پنجره توسط مواد پرکننده و چسب سیلیکون مجددا درزبندی شود. موضوعی که ممکن است برای هرنوع پنجره ای برای سالیانی پس از نصب اتفاق بیافتد. به طور خلاصه صداگیری پنجره دوحالته به شرط تخیص صحیح محل نفوذ صدا برای تمامی پنجره ها امکان پذیر خواهد بود.

بخار شیشه دوجداره پنجره:

کاهش آلودگی صوتی و کاهش اتلاف انرژی دو ویژگی مهم پنجره های دوجداره محسوب می شود که اثر بخشی این موضوع به یمن استفاده از شیشه های دوجداره می باشد. روند تولید شیشه های دوجداره بدین گونه است که دولایه شیشه با فاصله معینی از یکدیگر قرار میگیرند. پس از تزریق گاز آرگون و مواد جاذب طوبت، سرتاسر محیط پیرامونی شیشه به وسیله مواد پرکننده کاملا درزگیری می شود تا رطوبت هوای محیط به داخل شیشه نفوذ نکند. گاهی به دلایلی همچون ترک شیشه یا آسیب مواد درزبندی، مواد جاذب رطوبت موجود در داخل شیشه خاصیت خود را از دست داده و شیشه دوجداره در فصول زمستان بخار زده می شود. در حقیقت بخار محیط به داخل شیشه نفوذ کرده و به دلیل هوای سرد جداره شیشه، این بخار بحالت میعان یا تقطیر تبدیل شده و به شکل قطرات ریز آب ظاهر می شود. سوالی که اینجا مطرح است این است که آیا بخار شیشه دوجداره قابل برطرف است؟ در جواب باید گفت خیر. شیشه دوجداره قابلیت تعمیر یا اصلاح نداشته و لازم است برای درب یا پنجره مورد نظر یک جام شیشه دوجداره تولید شده به روش صنعتی مجددا خریداری شود.

 

 

 

 

 

 

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم