ضرورت استفاده از پروفیل تقویت در سیستم های درب و پنجرههای یو پی وی سی چیست؟

همه ما میدانیم که در ساخت پنجره های یو پی وی سی از پروفیل های پلیمیری استفاده میشود. اما آیا این پروفیل ها به لحاظ استحکام از شرایط قابل قبولی در مقابل پنجره های فلزی برخوردار هستند؟
در پاسخ به این سوال نیز باید بگوییم این پروفیل ها به تنهایی توانایی تحمل بارها و فشار های وارده را نداشته و در صورت عدم تقویت و مقاوم سازی قطعا به مرور زمان درب یا پنجره ساخته شده از حالت نرمال و ایده آل خارج شده و غیر قابل مصرف خواهد شد. همانطور که استفاده از بتن در ساختمان سازی بدون استفاده از میل گرد فولادی امری غیر استاندارد تلقی میشود، استفاده از پروفیل یو پی وی سی بدون پروفیل تقویت امری کاملا غیر استاندارد محسوب میشود.
در صنعت درب و پنجره یو پی وی سی به منظور استحکام بخشی به پنجره ها در مقابل نیروهای وارده و همچنین اطمینان از ایجاد یک تکیهگاه مناسب و مستحکم جهت نصب پنجره در ساختمان، ملزم به استفاده از پروفیل های تقویت مناسب در ساخت این محصولات هستیم. پروفیل های پلیمری ساخت پنجره به تنهایی توانایی تحمل نیروهای وارده را ندارند و در صورت عدم مقاوم سازی، با گذشت زمان و تحت تاثیر تنش های وارده، درب یا پنجره از حالت اولیه خارج شده و اصطلاحاً دچار دفرمگی خواهد شد. بروز این رخداد در سیستمهای یو پی وی سی که امروزه مورد استفاده واقع میشوند اجتناب ناپذیر بوده و هیچ ادعا و دلیلی نمیتواند عدم استفاده از پروفیل تقویت را فرایندی همسو با استانداردهای تولید و بیتأثیر در افت کیفیت محصول نهایی قلمداد نماید. در حال حاضر استفاده از ورق گالوانیزه (ورق آهنی پوشش داده شده با فلز روی) از پر مصرفترین انواع مواد ساخت پروفیلهای تقویت میباشد. در مقالات بعدی به نحوه تشخیص وجود گالوانیزه در درب و پنجره های یو پی سی خواهیم پرداخت.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم