در این مقاله کوتاه سعی داریم نگاهی گذرا به سه نوع پنجره از لحاظ جداره شیشه بپردازیم.خارج از طرح و نقش یک شیشه، پنجره ها به سه دسته کلی پنجره ها با شیشه تک جداره، پنجره با شیشه دو جداره و پنجره با شیشه سه جداره تقسیم بندی می شوند.

پنجره یو پی وی سی با شیشه تک جداره:

امروزه کمتر ساختمان نوسازی را می توانیم بیابیم که در ساخت پنجره های آن از شیشه های تک جداره استفاده شده باشد.اما لازم است در بعضی از مکانها مثل اتاق حراست و نگهبانی به جهت امنیت بیشتر از پنجره هایی استفاده شود که باعث کاهش صدای محیط بیرونی نشده تا هوشیاری لازم برقرار باشد از این رو در ساخت پنجره های چنین اماکنی از شیشه های تک جداره استفاده می شود.شاید بتوان گفت ارزان ترین نوع شیشه برای پنجره های یو پی وی سی، شیشه تک جداره باشد.در ساخت پنجره یو پی وی سی با شیشه تک جداره لازم است از شیشه با ضخامت 6 یا 8 میلیمتر استفاده گردد تا از استحکام کافی برخوردار باشد.ذکر این نکته لازم است که قابلیت نصب شیشه تک جداره، صرفا با استفاده از پروفیل زهوار شیشه تک جداره قابلیت اجرایی خواهد داشت. در تصویر زیر شکل قرار گیری شیشه تک جداره به همراه پروفیل قاب را مشاهده می فرمائید.

پنجره یو پی وی سی با شیشه دو جداره:

شیشه دو جداره پر مصرف ترین شیشه ساختمانی در درب و پنجره های یو پی وی سی بشمار می رود. مهمترین ویژگی شیشه های دو جداره عایق بودن آنهاست. سایر ویژگی های آن شامل کاهش قابل محسوس صدا تا 35 دسی بل، عایق مناسب حرارت، وزن نه چندان سنگین و قیمت مناسب باعث شده 90 درصد از پنجره های یو پی وی سی با این نوع شیشه عرضه شود. یک شیشه دو جداره تشکیل شده از دو لایه شیشه مسطح که با فاصله ای به اندازه 8 الی 12 میلیمتر از یکدیگر قرار دارند. برای اطلاع بیشتر در خصوص ساختار شیشه های دو جداره به مقاله آشنایی با شیشه های دوجداره مراجعه کنید.

پنجره یو پی وی سی با شیشه سه جداره:

قابلیت نصب شیشه های سه جداره بدون تغییر در ساختار اصلی پروفیل پنجره از ویژگی های بعضی از شرکت های تولید پروفیل می باشد. در حقیقت با کوچکتر شدن عرض پروفیل زهوار شیشه، فضای بیشتر در محل نشیمنگاه ایجاد شده که می توان از شیشه با ضخامت بیشتری استفاده کرد. شیشه سه جداره تشکیل شده از سه لایه شیشه در کنار هم که با فاصله 4 الی 6 میلیمتر از یکدیگر قرار دارند. کاربرد شیشه سه جداره در مناطق پر ازدحام شهری با آلودگی صوتی  بالا کاربرد دارد. لایه های تشکیل دهنده در شیشه سه جداره باعث می شود از شدت صدا تا 45 دسی بل کاسته شود.

نتیجه گیری:

یک پروفیل یو پی وی سی قابلیت نصب شیشه تک، دو و سه جداره را دارد. نوع شیشه مورد نیاز با توجه به ازدحام و آلودگی صوتی منطقه مورد نصب تعیین میشود اما در یک منطقه شهری، شیشه دو جداره پاسخگوی تمامی نیازهای مرتبط خواهد بود.

نگارش شده توسط امدادپن مجری تعمیر درب و پنجره های یو پی وی سی دو جداره.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم