قیمت پنجره دوجداره

رشد روز افزون فناوری های نوین سبب شده که امروزه کسب و کار و فعالیتهای متنوعی در جهان ایجاد شود که نقطه انتهایی تمام کسب و کارهای ایجاد شده، فروش محصول و یا خدمات و بالطبع کسب سود و درآمد می­ باشد.در یک تجارت مالی میزان سود واقعی برابر است با قیمت فروش منهای قیمت تمام شده که در صورت عدم محاسبه قیمت تمام شده به صورت دقیق قطعاً میزان سود کمتر یا همان زیان و یا غیر منطقی و مساوی با کاهش فروش خواهد شد. برای بسیاری از خریداران نیز نحوه محاسبه قیمت تمام شده بسیار حائز اهمیت است چرا که در انتخاب گزینه مناسب در پیشنهاد قیمت های دریافتی میتوانند انتخاب صحیحی نمایند و ضمن جلوگیری از پرداخت وجه اضافه، در عین حال محصول با کیفیت تری را خریداری     می­ نمایند.

پنجره های دوجداره یو پی وی سی یک کالای ساختمانی با فناوری نوین می­ باشد که به دلیل ویژگی هایی همچون کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی های صوتی از پرفروش ترین نوع پنجره های ساختمانی بشمار می­ رود. محصولی که با قرار گیری اجزای متنوعی همچون پروفیل های  UPVC، شیشه های دوجداره، یراق آلات، در کنار یکدیگر تشکیل می­گردد. قیمت هر کدام از اجزای اشاره شده به شکل متفاوتی محاسبه میگردد که داشتن طرح اولیه مهمترین مقوله در محاسبه قیمت پنجره می­باشد. در طرح اولیه یک پنجره یا درب یو پی وی سی مساحت پنجره، تعداد بازشو ها، تعداد قید های افقی یا عمودی (جدا کننده یا مولیون)، مساحت بازشو، نوع شیشه و یراق آلات مصرفی تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده پنجره یا درب دارند که در اینجا به نحوه محاسبه قیمت یک به یک این اجزا در ذیل اشاره خواهیم کرد:

1- پروفیل های یو پی وی سی:

مهمترین آیتم در محاسبه قیمت یک پنجره یا درب دوجداره، مقدار پروفیل یو پی وی سی مصرفی در طرح پیشنهادی می باشد. کاربرد، ابعاد و اشکال هریک از پروفیل های مصرفی در ساخت پنجره­های یو پی وی سی با یکدیگر کاملا متفاوت بوده از این روی سعی داریم قبل از تشریح موضوع اشاره مختصری به کاربرد هر یک از این پروفیل ها داشته باشیم:

  • پروفیل قاب (frame Prfofile):فریم که نقش چهار چوب پنجره یا درب را ایفا کرده و سایر اجزای پنجره به روی پروفیل قاب مونتاژ     می شوند. نحوه محاسبه مقدار پروفیل قاب شامل محیط درب و یا پنجره می باشد. به عنوان مثال برای یک پنجره با عرض سه متر و ارتفاع یک و نیم متر مقدار پروفیل قاب مصرفی برابر است با 9 متر طول که در مقدار قیمت هر متر طول درج شده در فاکتورضرب میگردد.

  • پروفیل لنگه پنجره یا لنگه درب(door sash or window sash): که نقش بازشوی پنجره یا درب را ایفا می کند. محاسبه بازشو پنجره یا درب صرفاً بر اساس محیط قسمت بازشو محاسبه میگردد. هرچه تعداد بازشوها یا مساحت آنها کمتر باشد، مقدار پروفیل مصرفی نیز کمتر خواهد بود.

  • پروفیل میانی(mullion): که نقش جداکننده را ایفا می­ کند. شکل مونتاژ پروفیل مولیون میتواند به صورت افقی یا عمودی و یا ترکیبی از دوحالت باشد. محاسبه مقدار مولیون مصرفی در یک طرح بر اساس متر طول مصرفی محاسبه می شود. اگرچه محاسبه دقیق پروفیل مولیون صرفاً با استفاده از نرم افزار های طراحی پنجره ممکن است و محاسبه به این روش به صورت تقریبی و با کمی خطا خواهد بود.

  • پروفیل های زهوار شیشه( glazing bead) : ثبات شیشه در محل خود پس از نصب پنجره، توسط پروفیل زهوار شیشه انجام می گیرد. در بعضی از پیشنهاد قیمتها یا همان پیش فاکتورها نیز آیتم زهوار شیشه درج می گردد که برابر است با محیط نواحی دارای شیشه تک یا چند جداره.

  • پروفیل پانل(panel): به عنوان جایگزین شیشه بیشتر در دربهای بالکنی و سرویسی کاربرد دارد. روش محاسبه قیمت پنل­ها بر اساس متر مربع محاسبه می شود. قابل ذکر است پنل ها انواع محتلفی دارند که نوع دو محفظه از کیفیت بالاتری برخوردار است.

2-شیشه های تک یا چند جداره:

بیشترین مساحت یک پنجره یا درب را شیشه­ ها تشکیل می­ دهند. پرکاربردترین نوع شیشه مصرفی در ساخت پنجره و یا درب­های یو پی وی سی، شیشه های دوجداره ساده      می­باشند. ضخامت شیشه مصرفی و تنوع رنگ از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت شیشه های دو یا سه جداره ساختمانی می باشد. محاسبه و نحوه قیمت گذاری شیشه در یک پنجره یا درب بر اساس متر مربع می باشد.

3-یراق آلات:

مکانیزم باز و بسته شدن یک لنگه پنجره یا درب توسط یراق آلات انجام می­ گیرد. حفظ شرایط عایق برای یک بازشو در عین سهولت در استفاده، استحکام در مقابل باز و بسته شدن های مکرر از جمله ویژگی های یک یراق با کیفیت محسوب می گردد. نوع یراق آلات مصرفی تاثیر بسزایی در کیفیت محصول نهایی دارد از این رو می­ تواند در قیمت محصول نهایی نیز بسیار تاثیر گذار باشد. محاسبه قیمت یک یراق بر اساس ست بوده و کاملا مطابق با تعداد بازشو ها می باشد. یراق آلات یک جهت بازشو یا همان یراق تک حالته از ساده ترین و پر مصرف ترین نوع یراق آلات می­ باشد.قابل ذکر است یک ست یراق شامل اسپانیولت­،دستگیره، لولا، کیپ اسپانیولت و هر انچه که تاثیر مستقیم در باز و بسته شدن پنجره یا درب باشد را شامل می­ شود.

4- هزینه نصب:

به طور میانگین 10 درصد از رقم فروش یک پنجره یا درب به عنوان هزینه نصب در فاکتورها لحاظ می گرد. این عدد و رقم ممکن است در پروژه­های بازسازی با توجه به زمان بر بودن پروسه نصب کمی متفاوت با پروژه های نوسازی باشد. البته همه پروژه­های بازسازی شرایط یکسانی ندارند و می­ تواند یک رقم توافقی بین خریدار و فروشنده باشد.

5- هزینه ارسال پنجره به محل پروژه:

که با توجه به بعد مسافت از محل کارگاه تا محل پروژه و نسب به حجم بار محاسبه و از طرف خریدار پرداخت می گردد.

  • تمامی موارد ذکر شده در بالا میبایست به صورت جز به جز در پیشنهاد قیمت یا پیش فاکتور لحاظ گردد. ممکن است بعضی از تولید یا فروشندگان درب و پنجره یو پی وی سی عدد نهایی محاسبه شده را در مساحت پنجره تقسیم و قیمت واحد فروش را بر اساس متر مربع درج نمایند که در صورت نیاز به کنترل و بررسی بیشتر لازم است پیش فاکتور بر اساس متر طول نیز از فروشنده دریافت گردد.امداد پن معرف امداد پنجره متخصص در تعمیر پنجره های دوجداره یو پی وی سی مشاور شما در امر خرید درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی.

 

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم